Aleksandra Wasążnik
Fundacja Pole Dialogu
Warszawa 2024
Projekt Szkoła w Sąsiedztwie – „SWS” jest okazją do rozwoju pracy w grupie i wyjścia poza szkolne mury. Model „SWS” i proponowane narzędzia uczą zaangażowania obywatelskiego i aktywności na rzecz wspólnoty lokalnej, a także wspierają rozwój nowych pasji. Dla grona pedagogicznego są szansą na wprowadzenie innowacji podczas realizacji podstawy programowej.
Przedstawiamy broszurę zbierającą narzędzia, efekty i refleksje po czwartej edycji projektu, w której wiodącym narzędziem był podcast. Dołączamy scenariusze warsztatów na temat lokalności i diagnozy lokalnej oraz przewodnik o nagrywaniu podcastów, które można zrealizować podczas pracy z klasą. Celem tej publikacji jest pokazanie, jak duży potencjał ma przeprowadzenie diagnozy lokalnej i wykorzystanie podcastu jako narzędzia w realizowaniu podstawy programowej w szkołach podstawowych. Mamy nadzieję, że publikacja będzie stanowiła inspirację do działań w szkołach i poznawania okolicy!
Link do podcastów na Spotify:
podcasters.spotify.com/pod/show/swsedycjapodcasterska
Publikacja jest dostępna na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 (CC BY).
Program Szkoła w Sąsiedztwie jest współfinansowany ze środków m.st. Warszawy w ramach miejskiego konkursu Młodzi kompetentni warszawiacy w swoim mieście 2023-2024.