Katarzyna Tadeusiak-Jeznach, dr Marta Szaranowicz-Kusz, Martyna Studzińska
Fundacja Pole Dialogu
Warszawa 2016
Mechanizm budżetu partycypacyjnego, który działa w ponad dziewięćdziesięciu gminach w Polsce, powinien być jak najszerzej wykorzystywany w szkolnej edukacji obywatelskiej. W niniejszej publikacji dzielimy się doświadczeniami zespołu Fundacji Pole Dialogu, który w roku szkolnym 2015/2016, we współpracy z Urzędem Dzielnicy Targówek, realizował projekt „Budżet partycypacyjny na Targówku – edukacja obywatelska w szkołach”. Naszym celem było pokazanie młodym osobom, jak mogą zmieniać swoje otoczenie oraz być świadomymi obywatelami i obywatelkami.
Materiały dodatkowe, uzupełniające scenariusze lekcji opisane w publikacji:
Publikacja i materiały dodatkowe są dostępne na licencji Creative Commons BY-SA (Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach) 4.0.
Projekt „Budżet partycypacyjny na Targówku – edukacja obywatelska w szkołach” jest dofinansowany ze środków Programu Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.