Wspieramy dialog, włączamy ludzi.

Szkoła w Sąsiedztwie – edycja terenowa

 

Trzecia edycja projektu „Szkoła w Sąsiedztwie” była skierowana do warszawskich szkół podstawowych. Jej celem było budowanie i wzmacnianie relacji sąsiedzkich ze szkołami – tym razem przy wykorzystaniu formy gier terenowych/miejskich. Uczniowie_ennice we współpracy z mentorką_em w oparciu o analizę lokalną i wiedzę zdobytą na warsztacie tworzyły własną grę, która mogła przyjąć formę np. podchodów, trasy z zaznaczonymi punktami, ścieżki edukacyjnej i wielu innych. Program był współfinansowany przez miasto stołeczne Warszawę. 

Działania w projekcie zostały zaplanowane do realizacji stacjonarnie. Jednakże z uwagi na niepewną sytuację związaną z pandemią miałyśmy_liśmy gotowość na przeprowadzenie działań online. Dostosowywaliśmy_łyśmy się do rozwoju sytuacji.

Cele projektu

  • rozwój postaw obywatelskich i prospołecznych: uczestnicy_czki uczyli_ły się działać dla środowiska lokalnego i wzmacniali_ły wrażliwość na jego potrzeby i dynamikę,
  • nowa wiedza dla uczniów_ennic: unikatowa możliwość poznania mechanizmów przeprowadzania diagnozy lokalnej oraz tajników gier terenowych, które poszerzały horyzonty i kreatywność uczestników_czek,
  • pielęgnowanie sąsiedztwa: wzmocnienie realnej sprawczości młodych warszawianek_ków w działaniach na rzecz wzmacniania więzi sąsiedzkich, w szczególności wzmacniania relacji miedzy ich szkołą a jej społecznym otoczeniem,
  • możliwość nawiązania lub wzmocnienia współpracy z lokalnymi instytucjami kultury, przedsiębiorstwami, aktywistami/kami, które wezmą udział w grze terenowej/miejskiej,
  • doświadczenie projektowania i realizowania wydarzenia sąsiedzkiego według własnego pomysłu: podniesienie kompetencji współpracowania w grupie i z różnymi osobami i podmiotami instytucjonalnymi oraz odpowiedzialności za poszczególne elementy projektu,
  • możliwość urozmaicenia i rozwoju działań szkolnego wolontariatu, a także poszerzenie umiejętności i form pracy z młodzieżą w ramach wolontariatu szkolnego.

Jak działałyśmy_liśmy

„Szkoła w Sąsiedztwie – edycja terenowa łączyła działania edukacyjne, bieżące wsparcie konsultacyjne z możliwością zrealizowania własnego projektu gry terenowej/miejskiej. W trakcie projektu zapewniałyśmy_liśmy:

  • warsztat z diagnozy potrzeb szkoły z perspektywy budowania relacji z sąsiedztwem czy partnerstwa lokalnego,
  • warsztat na temat gier terenowych/miejskich,
  • indywidualną opieka mentorską dla każdej szkoły przez cały czas trwania projektu,
  • materiały promocyjne i warsztatowe,
  • wsparcie merytoryczne oraz finansowe szkół w organizacji gier terenowych/miejskich.

Publikacje z pozostałych edycji projektu

Szkoła w Sąsiedztwie. Edycja podcasterska - okładka
po kliknięciu w grafikę
otwiera się link z publikacją

Link do podcastów na Spotify:   
podcasters.spotify.com/pod/show/swsedycjapodcasterska

po kliknięciu w grafikę
otwiera się link z publikacją
po kliknięciu w grafikę
otwiera się link z publikacją

Koordynatorka projektu

Natalia Skoczylas
n.skoczylas@poledialogu.org.pl 

Projekt był współfinansowany ze środków m.st. Warszawa.