Dokładnie pięć lat temu Fundacja Pole Dialogu została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego. To zupełnie niebywałe. Cały czas się uczymy, rozwijamy i rozglądamy się z ciekawością po świecie. Bardzo dziękujemy wszystkim osobom, dzięki którym jesteśmy w tym właśnie miejscu:)
Zobaczmy, jaka właściwie jest pięciolatka (za: Kreatywny nauczyciel, „Charakterystyka psychoedukacyjna pięciolatka”):
– Na placu zabaw bez trudu wspina się po drabinkach, buja na huśtawce, kręci na karuzeli, pokonuje wszelkie przeszkody i dużo biega.
– W porównaniu z młodszymi przedszkolakami potrafi utrzymać równowagę na tyle, by móc skakać i stać na jednej nodze, chodzić stopa za stopą po narysowanej linii, podejmować próby jeżdżenia na rowerze dwukołowym. Można zauważyć, że ruchy rąk i ciała są coraz częściej skoordynowane i celowe.
– Potrafi narysować koło, trójkąt, kwadrat (!).
– Umie samodzielnie umyć zęby, ręce, buzię. Potrafi skorzystać z toalety bez pomocy dorosłych.
– Interesuje się otoczeniem. Charakterystyczna dla tego okresu jest tzw. ciekawość poznawcza. Dziecko błyskawicznie uczy się nowych pojęć, jest ciekawe świata, chce go poznać i zrozumieć, zadaje mnóstwo pytań: dlaczego? po co? kiedy?